Sunday, September 30, 2012

Olasz utcai divat



Az utóbbi években egyre jobban elszaporodtak az utcai divatot mindennapi
emberekkel illusztráló blogok, általában minden nagyobb város
"képviseli" magát eggyel. 



Az egyik a Sartorialist, ami kozmopolita, mert mindenhonnan válogat. (Van több is, én az alábbi képeket ott találtam, azért ezt említem.) Azt hozzátenném, hogy ezek
szerint nemcsak nekem szúrt szemet az olasz férfiak több mint egyéni
öltözködési stílusa; az oldalon a milánói utcai divat résznél túlnyomóan
férfi delikvenseket találtam, asszem egy nő van (annak sem látszik a
ruhája). Gondolom azért, mert a női divat valahogy globálisabb,
ugyanazok a divatáramlatok vannak. Szerintem férfiban is van
internacionális vonal, de Olaszországban valami olyan stílus alakult ki
az évek (évszázadok?) során, ami nagyon egyedivé teszi őket és én nagyon
szórakoztatónak is találom ezt a jelenséget. Például egy átlagos magyar férfit nehezen
tudok elképzelni, hogy valahogy ellenállhatatlan vágyat érezzen arra,
hogy megfűszerezze a napi toalettjét valami szokatlannal, csak úgy. Az
olasz férfiak többsége egyébként is piperkőc: nem tudom mennyi időt
tudnak eltölteni mittom én hajtincseik beállításával, "stílszakáll"
borotválásával stb. Persze ott is vannak olyanok, akik nem annyira külső megjelenésükre helyezik a hangsúlyt, de ők vannak kevesebben.



Na de nem szaporítom tovább a szót.


Yellglovesweb


A képen látható úriember úgy ahogy van megér egy misét, tanulmányt
lehetne róla írni, sál, cipő, kabát, a nadrág szabása, felső zsebből
kikandikáló kis kendő stb. Pluszban az arckifejezése, amit Macchiavelli
udvari embere is megirigyelhetne. Engedi magát ő lefényképezni, de azért
indignálódva, na. Viszont ami viszi a pálmát, az a sárga kesztyű.
Gondolom most már érthető, hogy miért érzem magam egy trampli
takarítónőnek, ha Olaszországban vagyok...

Dsalesteam


Ők lennének itten a sales-esek, mint ahogy azt a kép címéből megtudtam.
Már nem annyira piperkőcők, mint a díjnyertes fenti, de azért látszik,
hogy ők is odafigyelnek, hogy valamivel megbolondítsák a szürke
hétköznapok munkaruháját, legyen az például egy narancssárga nadrág
(szigorúan komplementer színű nyakkendővel!)





Végezetül:


ADBike


-Nonno, mit szeretnél karácsonyra? - Ma che domanada! Naturalmente piros
sálat, ami jól megy a táskámhoz!

2 comments:

Anonymous said...

thanks for sharing.

lidi said...

you're welcome