Wednesday, 3 October 2012

Olaszországban megugrott a biciklivásárlások száma



 Tavaly Olaszországban, a II. Világháború óta először,  több biciklit adtak el, mint autót.

Ez mondanunk sem kell, radikális változást jelent egy olyan országban, aminek neve szorosan összefonódott olyan világmárkák neveivel, mint a Lamborghini, Ferrari, vagy a Fiat. 2011-ben 1 750 000 kerékpárt adtak el, ami ha kicsivel is, de megdöntötte az autóvásárlások számát.

A megszorító intézkedések, valamint a benzinárak emelkedése miatt az újautó-vásárlás az 1970-es évekbeli szintre esett vissza.

A családok inkább biciklire költenek, megválnak a másik kocsijuktól, vagy carpooling keretében más, hasonló úticélú emberekel osztják meg kocsijukat és a benzinköltséget - nagy változás egy olyan nép esetében, akik világszinten is a legtöbb kocsival rendelkeztek, 100 emberre kb 60 kocsi jutott.

Olaszországban a 60-as években autótulajdonosank lenni a gazdasági fellendülés szimbóluma volt, az autóvásárlások száma azóta csak nőtt, egészen a gazdasági válságig, ami arra kényszerítette az olaszokat, hogy egyre többen válljanak meg járművüktől.




No comments: